ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ συνέντευξη Στέφανου Τσιτσιπά: "Θα υπάρχουν πάντα δύσκολες στιγμές. Εκεί πρέπει να σηκώνεις το κεφάλι ψηλά"



Με πολύ φιλικό τρόπο, ο Στέφανος Τσιτσιπάς αποδέχθηκε αυτή την επικοινωνία, "εμφανίζοντας" ένα πρόσωπο ταπεινού αθλητή, ενός ανθρώπου με ήθος και άψογο χαρακτήρα, προφανώς από οικογένεια με αρχές που τα άριστα αποτελέσματα του στο χώρο του τένις, έχουν μία ιστορία. Μίλησε για την ζωή του από νεαρή ηλικιά, το δρόμο προς το νούμερο 1 στα Juniors αλλά και τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε και πως επιλύθηκαν. Επίσης για την σχέση και την αγάπη του για την Ελλάδα, αλλά και τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του για αυτήν.

Από ποιά ηλικία ξεκίνησες να παίζεις τένις και πως προέκυψε αυτό;
Ξεκίνησα σε ηλικία 6 ετών

Σε απογοητεύει που στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες χώρες η αντισφαίριση δεν είναι απ τα δημοφιλέστερα αθλήματα; 
Υπάρχει μία μικρή απογοήτευση. Πρέπει όμως να είναι και μέσα στην κουλτούρα της χώρας για να υποκύψει. Είναι ένα ακριβό άθλημα και είναι ατομική επίσης. Οι περισσότερες διακρίσεις της χώρας μας είναι σε ομαδικά αθλήματα.


Τί σε έκανε να ασχοληθείς επαγγελματικά από τόσο νεαρή ηλικία με αυτό το άθλημα; 
Είναι νομίζω ότι οι γονείς μου με σύστησαν σε αυτό το άθλημα από μικρή ηλικία. Ήμουν από μικρή ηλικία μέσα στα γήπεδα του τένις λόγω και του επαγγέλματος των γονιών μου. Ήταν προπονητές τένις και οι 2. Μου άρεσε από την πρώτη στιγμή και από τότε "κόλλησα". Mου άρεσε το ότι είναι ένα ατομικό άθλημα. Μου άρεσε αυτή η περιπέτεια του αθλήματος. Ήταν τρομερή αίσθηση να παρακολουθείς Australian Open και να λες μια μέρα θα παίξω και εγώ εκεί.

Ποιος ήταν το πρότυπο σου/Σε ποιον ήθελες και θέλεις ακόμα να μοιάσεις; 
Πρότυπο μου είναι ο πατέρας μου. Θα ήθελα να μοιάσω στον Roger Federer.

Πόσες ώρες προπονείσαι πλέον ανα μέρα και γενικά ποιό είναι το πρόγραμμα επαγγελματία αθλητή σαν κι εσένα; 
Προπονούμαι γύρω στις 3 ώρες καθημερινά μόνο τένις, και άλλη 1μιση ώρα φυσική κατάσταση.

Υπήρχε οικονομική υποστήριξη από την Πολιτεία; Προέκυψε μήπως αργότερα; Σε ποια ηλικία απέκτησες χορηγούς και ποιοι είναι οι χορηγοί σου τώρα; 
Ποιά πολιτεία; ΤΙΠΟΤΑ. Πρώτη μου χορηγία απέκτησα όταν ήμουν 12 ετών και ήταν η Lotto. Πλέον με χορηγεί η Adidas και η Wilson.


Το τένις απαιτεί πολλά έξοδα. Είχες ποτέ οικονομικό πρόβλημα; 
Ήταν πολύ δύσκολο το οικονομικό κομμάτι. Υπήρχαν πολλές δυσκολίες. Ευτυχώς είχαμε ένα μέλος μέσα στην οικογένεια που μπόρεσε να μας βοηθήσει σε όλο αυτό. Είμαι πραγματικά ευγνόμων διότι χωρίς αυτό το άτομο το πιο πιθανόν να μην βρισκόμουν εδώ που είμαι τώρα.

Έχεις σημειώσει μεγάλες επιτυχίες στην καριέρα σου. Στο δρόμο σου προς το νουμερο 1 στα Juniors, ποιά θεωρείς την μεγαλύτερη σου στιγμή τότε; Έπειτα από την κατηγόρια Juniors ποιον αγώνα σου θα θυμάσαι απ τους μέχρι τώρα που έδωσες σε επαγγελματικό επίπεδο; Ποιον θεωρείς τον δυσκολότερο αντίπαλο που αντιμετώπισες μέχρι τώρα; 
Η μεγαλύτερη στιγμή στα Juniors που πάντα θα θυμάμαι είναι ο τίτλος στα διπλά του Wimbledon με τον Εσθονό Kenneth Raisma. Ήταν όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Θα θυμάμαι τον αγώνα με τον Jo Wilfried Tsonga. Δυσκολότερος μου αντίπαλος μέχρι τώρα ο Tommy Robredo.

Ποια είναι η αγαπημένη σου επιφάνεια; 
To γρασίδι, είναι η αγαπημένη μου.


Ποιο είναι το πρόγραμμα σου μέχρι το Ρολάντ Γκαρος; 
Δεν ξέρω όλο το πρόγραμμα μου. Θα προσπαθήσω να κάνω ότι μπορώ μήπως καταφέρω να μπω στο BNL D' Italia Masters 1000. 

Την Δευτέρα θα αγωνιστείς στο Challenger της Ρώμης όπως γνωρίζω, θα βρίσκεσαι απευθείας στο κυρίως ταμπλό;
Ναι θα βρίσκομαι όντως στο κυρίως ταμπλο.

Θα επιθυμούσες να διεξαχθεί τουρνουά επίπεδου ΑΤP στην Ελλάδα; 
Είναι ερώτηση αυτή; Φυσικά και θα ήθελα να διεξαχθεί τουρνουά ΑΤΡ στην χώρα μας.

Ποιά η διάφορα να αγωνίζεσαι στη χώρα σου έναντι του εξωτερικού; Πιστεύεις ότι η στήριξη του κοινού σε βοηθάει να έχεις καλύτερα αποτελέσματα η δεν επηρεάζεται από αυτό η απόδοση σου; 
Στην χώρα μου πάντα ένιωθα οικιότητα και ασφάλεια. Είναι ωραίο συναίσθημα να αγωνιζεσαι στην Ελλάδα. Στο εξωτερικό πολλές φορές πρέπει να αντιμετωπίσεις και ότι οι άνθρωποι μιλάνε αγγλικά. Είναι άλλη η αίσθηση. Δεν με επηρεάζει πολύ το κοινό θα έλεγα.

Που εντοπίζεις τις αδυναμίες σου πάνω στις οποίες πρέπει να δουλέψεις; (απο τεχνικής και φυσικής άποψης.)
Θα ήθελα να βελτιώσω πολύ την ταχύτητα στην δύναμη, λίγο παραπάνω το παιχνίδι μου στο φιλέ. Φυσικά θα ήθελα να μπορέσω να έχω καλή αντοχή σε πολλούς συνεχόμενους αγώνες. Η ηρεμία μου στον αγώνα είναι ένα κομμάτι το οποίο πρέπει να το πάω στο 100%.


Έχω προσέξει οτι παίζεις καλυτερα με υψηλότερης κατηγορίας αθλητές. Είναι θέμα ψυχολογίας η γοήτρου; Η θέμα ρυθμού;
Δεν το έχω προσέξει αυτό προσωπικά. 

Με ποιους τρόπους μπορει να αναπτυχθεί ενας τενίστας σωστά; Δηλαδή με ποιούς τρόπους μπορεί να μάθει να παίζει με μυαλό, τεχνική και να γίνει πιο ώριμος τενιστικά;
Καταρχάς να έχει έναν σωστό προπονητή να του μάθει τα βασικά. Να είναι δυνατός εγκεφαλικά και πνευματικά. Το τένις δεν είναι μόνο να χτυπάς μια μπάλα, είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Θέλει υπομονή και αυτοκυριαρχία στο παιχνίδι. Πρέπει να το θες από μέσα σου.

Τι σε εχει εντυπωσιάσει πιο πολύ μέσα απο τις διοργανωσεις της ATP?
Η οργάνωση και οι εγκαταστάσεις με εντυπωσιάζουν.


Με τις δύο Ελληνίδες Σάκκαρη και Βαλεντίνη, ποιά είναι η σχέση σας;
Είμαστε καλοί φίλοι. Με την Βαλεντίνη είμασταν μαζί στα ITF Futures στη Σαρδηνία της Ιταλίας πριν μερικές βδομάδες. Κάνει μία πολύ καλή προσπάθεια αυτή τη στιγμή, έχει σκαρφαλώσει αρκετές θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Αγωνιστήκαμε και οι δυο φέτος στον πρώτο μας επαγγελματικό Grand Slam στην Αυστραλία.
Το ίδιο και με την Μαρία και τους περισσότερους Έλληνες τενίστες.

Ποιά θεωρείς την ομορφότερη αθλήτρια στο Tour;
Την Αna Ivanovic και σαν παίκτρια αλλά και σαν άνθρωπο. Ήταν η αγαπημένη μου παίκτρια από πολύ μικρή ηλικία.

Λένε οτι οι πρωταθλητές γίνονται απο κατι που εχουν βαθιά μεσα τους μια επιθυμία, ενα ονειρο , ενα όραμα. Εσεις θεωρείται οτι καποιος για να πετύχει χρειαζεται να υπερισχύει το ταλέντο του σε σχεση με την προσωπική άσκηση ή ειναι αλληλένδετα; 
Τίποτα δεν είναι αδύνατον. Έχουμε δει πολλούς παίκτες/τριες και υπάρχουν πολλά παραδείγματα που έχουν υπερισχύση με το ταλέντο τους και άλλοι με την σκληρή και αφωσιωμένη δουλειά. Βέβαια, και τα δύο χρειάζονται για να δημιουργηθεί ένας ολοκληρωμένος τενίστας.

Θεωρείς τον εαυτό σου καλύτερο στο μονό η στα διπλά;
Και στα δύο. Και μονά και διπλά.


Ένα μήνυμα που θα ήθελες να στείλεις προς τον κόσμο που σε στηρίζει, ποιά τα όνειρα σου για το μέλλον, και ποιά είναι η σχέση σου με την Ελλάδα, τί οφείλεις στην πατρίδα σου και ποιό είναι το όραμα σου για το Davis Cup;
Θα υπάρχουν πάντα δύσκολες στιγμές στις οποίες θα νιώθεις ότι μάλλον δεν ανήκεις εκεί. Εκεί πρέπει να σηκώνεις το κεφάλι ψηλά, να μαθαίνεις από το καλό και το κακό και να συνεχίζεις αυτό που τόσα χρόνια κάνεις. Αυτή η ζωή είναι δύσκολη, έχει πολλές θυσίες.
Θα ήθελα κάποια στιγμή να αγωνιστώ στο Davis Cup, και να καταφέρω με την Ελλάδα να κρατάμε αυτό το απίστευτο τρόπαιο. Είναι ένα όνειρο αυτό!
Αγαπάω την χώρα μου πάρα πολύ, είμαι περήφανος που εκπροσωπώ αυτή την χώρα και θέλω το καλύτερο για αυτήν.

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Στέφανε και χάρηκα για την πρώτη μας επικοινωνία. Καλό βράδυ και καλές επιτυχίες. 
Ευχαριστώ πολύ Φρίξο. Καλό βράδυ.



Σχόλια